[LAC-Discuss] LACRALO Assembly.... for what?

Erick Iriarte Ahon eiriarte at alfa-redi.org
Thu Feb 28 12:07:47 EST 2008

-------> [ENGLISH] Original message in english

HI to all

i'm happy to see some emails in the list, well is a beginning, the
problem is that emails only serve to express personal interest and
not regional interest.

I would like to make a few comments.

x. About Agenda

An agenda only to talking about RALO is not necessary, we can use
emailing list to take decisions, and be clear: the two delegates of
RALO for ALAC are only delegates not chief/boss/coordinator/ or
something similar.

If we need to have a Assembly are based not only in the desire of
some people are in the real necessity to planning a common positions
like institutions for our region. To only speak about "great jobs" we
can use another ways. At this moment we didn't make a regional
position about nothing.

I direct suggest not waiting an Assembly to "talk" about Operational
Principles, we can start here not waiting to shows with a "stars"...
we need act now (and act not only for the newspapers and pictures we
need to work for the region, and each one know who work and who
"filled" seats and "only talk".

ANd one more thing, who can resolved the questions that Vanda made

>  a) Which agenda has been followed from the beginning?
>  b) Which goals should we reach during fiscal
>  year 2007/2008?  Where are they written?
>  c) Which is the process to plan for the next
>  fiscal year? 2008/2009? And when it should be done?
>  d) Is there a committee in charge of the budget? Who are them? How

they work?

>  I haven't seen positions papers which represent  the ALS positions

for the region.

>  e) Is there a real process running that collects
>  positions from the community and make it as a position from the region?

Answer please or said that nothing is possible to answer

x. About Place of Assembly

Everyplace is good (in some ways and for some ones), for me the best
place is the Net.

But if you like a place thinking in a place that don't have problems
with VISA for all, or for the majority (and Panama don't asking for
visas only for
http://www.panaconsul.com/pages/visas_countries_notneeding.htm   if
you read: all the Caribbean, Ecuador, Peru, Surinam, Venezuela, etc,
need VISA!!!), please thinking before express ideas that discriminate people.

And second, thinking in a place with flights direct for the majority.

And that is my last email about place. We have a lot of organizations
to take decisions, not only the few ones.

x About Stars

Well.... each one is owner of their words.....

Yours,

Erick Iriarte Ahon
Alfa-Redi
http://www.alfa-redi.org

-------> [PORTUGUESE] TRADUCAO AUTOMATICA NAO REVISADA DO ORIGINAL EM inglês

HI a tudo

eu sou feliz ver alguns email na lista, o poço é um começo,
o problema é que os email servem somente expressar o interesse
pessoal e o interesse nao regional.

Eu gostaria de fazer alguns comentários.

x. Sobre a agenda

Uma agenda somente a falar sobre RALO não é necessária, nós
podemos usar a lista emailing fazer exame de decisões, e estejamos
desobstruídos: os dois delegados de RALO para ALAC são somente
delegados não chief/boss/coordinator/ ou algo similar.

Se nós necessitarmos ter um conjunto formos baseados não somente no
desejo alguns povos estivermos na necessidade real às posições
planeando de uma terra comum como instituições para nossa região.
Para falar somente sobre "trabalhos grandes" nós podemos usar umas
outras maneiras. Neste momento nós não fizemos uma posição
regional sobre nada.

Eu dirijo sugiro a espera de um conjunto "para falar" sobre
princípios operacionais, nós posso começar aqui não esperar às
mostras com "estrelas"... nós necessitamos o ato agora (e aja não
somente para os jornais e os retratos que nós necessitamos trabalhar
para a região, e cada sabe quem trabalho e quem "encheu" assentos e
"somente conversa".

E uma mais coisa, que pode resolvido as perguntas que Vanda fêz

> a) Que agenda foi seguida do começo? b) Que objetivos devemos nós
> alcançar durante o ano fiscal 2007/2008? Onde são escritos? c) Qual
> é o processo a planear por o ano fiscal seguinte? 2008/2009? E quando
> deve ser feito? d) Há um comitê na carga do orçamento? Quem são
> eles? Como

trabalham?

>  Eu não vi os papéis das posições que representam as
> posições de ALS

para a região.

> e) Há um corredor process real que colete posições da comunidade e
> fá-lo como uma posição da região?

Resposta por favor ou dito que nada é possível para
responder

x. Sobre o lugar do conjunto

Everyplace é bom (em algumas maneiras e para algumas), porque
eu o mais melhor lugar é a rede.

Mas se você gostar de um lugar que pensa em um lugar que não tem
problemas com VISTO para tudo, ou para a maioria (e Panamá  não
perguntando para vistos somente para
http://www.panaconsul.com/pages/visas_countries_notneeding.htm se
você ler: as todas as Caraíbas, Equador, Peru, Surinam, Venezuela,
etc., VISTO!!!), da necessidade por favor pensando antes das idéias
expressas que discriminam povos.

E em segundo, pensando em um lugar com vôos dirija para a maioria.

E aquele é meu último email sobre o lugar. Nós temos muitos das
organizações fazer exame de decisões, não somente as poucas umas.

x sobre estrelas

O poço.... cada é proprietário de suas palavras.....

Seu,

Erick Iriarte Ahon Alfa-Redi http://www.alfa-redi.org

-------> [ESPAÑOL] TRADUCCIÓN AUTOMÁTICA NO REVISADA DEL ORIGINAL en ingles

HOLA a todos

me plazco ver algunos email en la lista, el pozo es un
principio, el problema es que los email sirven solamente para expresar
interés personal e interés no regional.

Quisiera hacer algunos comentarios.

x. Sobre agenda

Una agenda solamente a hablar de RALO no es necesaria, podemos
utilizar la lista emailing para tomar decisiones, y estemos claros:
los dos delegados de RALO para ALAC son solamente delegados no
chief/boss/coordinator/ o algo similar.

Si necesitamos tener una asamblea nos basamos no solamente en el deseo
alguna gente estamos en la necesidad verdadera a las posiciones de un
campo común que planean como las instituciones para nuestra región.
Para hablar solamente sobre "grandes trabajos" podemos utilizar otras
maneras. En este momento no hicimos una posición regional sobre nada.

Dirijo sugiero no esperar a una asamblea "para hablar" sobre
principios operacionales, nosotros puedo comenzar aquí a no esperar a
las demostraciones con las "estrellas"... ahora necesitamos acto (y
actúe no solamente para los periódicos y los cuadros que necesitamos
trabajar para la región, y cada sabe quién trabajo y quién "llenó"
asientos y "solamente charla".

Y una más cosa, que puede resuelto las preguntas que Vanda hizo

> a) ¿Qué agenda se ha seguido del principio? b) ¿Qué metas debemos
> alcanzar durante el ejercicio económico 2007/2008? ¿Dónde se
> escriben? c) ¿Cuál es el proceso a planear por el ejercicio
> económico próximo? ¿2008/2009? ¿Y cuándo debe ser hecho? d) ¿Hay un
> comité a cargo del presupuesto? ¿Quiénes son ellos? Cómo

¿trabajan?

>  No he visto los papeles de las posiciones que representan las
> posiciones de ALS

para la región.

> e) ¿Hay un funcionamiento de proceso verdadero que recoja posiciones
> de la comunidad y lo hace como posición de la región?

Respuesta por favor o dicho que nada es posible contestar

x. Sobre el lugar de la asamblea

Everyplace es bueno (de algunas maneras y para algunas),
porque el mejor lugar es la red.

Pero si usted tiene gusto de un lugar que piensa en un lugar que no
tiene problemas con la VISA para todos, o para la mayoría (y Panamá
  no preguntando visas solamente para
http://www.panaconsul.com/pages/visas_countries_notneeding.htm si
usted lee: todo el Caribe, Ecuador, Perú, Suriname, Venezuela, etc,
VISA!!!), de la necesidad por favor pensando antes de las ideas
expresas que discriminan a gente.

Y en segundo lugar, pensando en un lugar con vuelos dirija para la
mayoría.

Y ése es mi email pasado sobre lugar. Tenemos muchos de
organizaciones de tomar las decisiones, no solamente las pocas unas.

x sobre las estrellas

El pozo.... cada es dueño de sus palabras.....

El tuyo,

Erick Iriarte Ahon Alfa-Redi http://www.alfa-redi.org

Intercomprehension aid service
 Check the rules for better use: http://funredes.org/tradauto/index.htm/rules