[lac-discuss-es] Comunicación de ACUI sobre la solicitud de Internauta Colombia- AYUDA DE INTERPRETACION DE REGLAS VEA DOCUMENTO ADJUNTO

Silvia Vivanco silvia.vivanco en icann.org
Jue Sep 25 03:37:15 UTC 2014

Estimada Fatima,

Permiteme aclarar lo siguiente : El criterio mínimo para evaluar las solicitudes para ALS no ha cambiado (por favor véase el cuadro comparativo abajo ) Noto que en la versión en inglés solo se ha cambiado la palabra "constituted" por "organized".  Ademas Por favor tómese en cuenta lo siguiente:

"Any change to the Minimum Criteria would require ICANN Board assent before the modifications can be brought into force, which itself would also require a public comment period".

Por ello las guías que he adjuntado (documento ALAC/2007/SD/2.Rev7. DATE: 23rd July 2007) siguen siendo válidas, por ello staff continua refiriéndose a ellas como guía cuando se conducen "Due diligence".

Por favor también leer el siguiente párrafo del citado documento  que no contradice lo que mencionas, que es que la organización no tiene que estar legalmente constituida. Ese fue precisamente el objetivo de compartir este documento con ustedes. El documento "guidelines" dice lo siguiente:

Second Criterion
The second criterion, as agreed with the board, is as follows in black text:
2. Be constituted so that participation by individual Internet users who are citizens or residents of countries within the Geographic Region in which the ALS is based will predominate in the ALS' operation. The ALS may permit additional participation by others that is compatible with the  interests of the individual Internet users within the region.

The guidelines for evaluation of whether or not an applicant fulfils this criterion are as follows.
Guidelines Relevant to All Applicants:

1. There is no requirement that an organization be legally constituted, or otherwise, or of any particular structure, excepting as otherwise provided in these Guidelines.
Traducción Español: No hay requisito que una organización este legalmente constituida, o que tenga una estructura en particular, excepto  que esta Guía disponga lo contrario.

En resumen, estamos afirmando lo mismo, yo lo he querido respaldar con el documento guidelines, es decir que no hay exigencia que la ALS esté constituida legalmente, no la habido antes bajo las antiguas reglas  y no la hay ahora tampoco.

Minimum criteria for an At-Large Structure:

NEW ALAC RULES                                                                       OLD ALAC RULES

1. Commit to supporting individual Internet users' informed participation in ICANN by distributing to individual constituents/members information on relevant ICANN activities and issues, offering Internet-based mechanisms that enable discussions of one or more of these activities and issues among individual constituents/members, and involving individual constituents/members in relevant ICANN policy development, discussions and decisions.

[...]

2. Be organized so that participation by individual Internet users who are citizens or residents of countries within the Geographic Region in which the ALS is based will predominate in the ALS' operation. The ALS may permit additional participation by others that is compatible with the interests of the individual Internet users within the region.

[...]

3. Be self-supporting (not rely on ICANN for funding).

3. Be self-supporting (not rely on ICANN for funding).

4. Post on the Internet (on the ALAC's website or elsewhere) publicly-accessible, current information about the ALS's goals, structure, description of constituent group(s)/membership, working mechanisms, leadership, and contact(s).

[...]

5. Assist the RALO in performing its function.

5. Assist the RALO in performing its function."

Para responder a tu pregunta respecto a que reglas usa el staff, el criterio mínimo para evaluar ALSes usado por staff es el del 2013 el cual no ha cambiado el criterio anterior.

Para cualquier otra duda quedo a tu disposición,

Saludos cordiales,

Silvia

Silvia Vivanco
Manager, At Large Regional Affairs
ICANN | Internet Corporation for Assigned Names and Numbers
www.icann.org<http://www.icann.org/>