[LAC-Discuss] (Registrars' Constituency Response to PDP Proposal

Carlton Samuels carlton.samuels at uwimona.edu.jm
Tue Jan 29 13:02:31 EST 2008

-------> [ENGLISH] Original message in english

Dear Colleagues:

The RC's position is congruent to that which I delivered on behalf of the
UWI ALS almost a year ago: domain tasting results from exploitation of a
contractual detail and is market driven. Therefore any correction to the
practice should be achieved by reverse manipulation of the contract details
or by way of market mechanisms.  The RC's preferred approach is a
manipulation of the transactional fee, which, in my view, qualifies as a
market mechanism.

While I recognize that we might be supporting the 'special pleading' of the
RC constituency even as remedies of similar vein remain to be explored, I
believe the risk is low enough to move forward. I recommend LACRALO adopt
the overarching RC position - no new policy or modification to existing
policy required - and furthermore, commend its adoption by ALAC.

Kind regards,
Carlton

-------> [PORTUGUESE] TRADUCAO AUTOMATICA NAO REVISADA DO ORIGINAL EM inglês

Caros Colegas:

A posição do RC é congruent àquela que eu entreguei em nome do UWI
ALS quase um ano há: o gosto do domínio resulta da exploração de
um detalhe contractual e é mercado dirigido. Conseqüentemente toda a
correção à prática deve ser conseguida pela manipulação reversa
dos detalhes do contrato ou por mecanismos de mercado. A aproximação
preferida do RC é uma manipulação da taxa transactional, que, em
minha vista, qualifica como um mecanismo de mercado.

Quando eu reconhecer que nós pudemos suportar ' pleading especial '
do círculo eleitoral de RC mesmo enquanto os remédios da veia
similar remanescem ser explorados, eu acredito que o risco deve baixo
bastante se mover para a frente. Eu recomendo LACRALO adoto a
posição overarching de RC - nenhuma política ou modificação nova
a política existente requerida - e além disso, elogíe seu adoption
por ALAC.

Consideração amável, Carlton

-------> [ESPAÑOL] TRADUCCIÓN AUTOMÁTICA NO REVISADA DEL ORIGINAL en ingles

Colegas Queridos:

La posición del RC es congruente a la que casi entregué a nombre del
UWI ALS hace un año: la prueba del dominio resulta de la explotación
de un detalle contractual y es mercado conducido. Por lo tanto
cualquier corrección a la práctica se debe alcanzar por la
manipulación reversa de los detalles del contrato o por mecanismos de
mercado. El acercamiento preferido del RC es una manipulación del
honorario transaccional, que, en mi opinión, califica como mecanismo
de mercado.

Mientras que reconozco que puede ser que apoyemos ' abogar por
especial ' del distrito electoral de RC incluso mientras que sigue
habiendo los remedios de la vena similar ser explorado, creo que el
riesgo es bajo bastante moverse adelante. Recomiendo LACRALO adopto la
posición overarching de RC - ninguna nueva política o modificación
a la política existente requerida - y además, elogie su adopción de
ALAC.

Respeto bueno, Carlton

Intercomprehension aid service
 Check the rules for better use: http://funredes.org/tradauto/index.htm/rules